vrijdag 30 september 2011

ZOETERMEER – Hoewel Transport- en aannemingsbedrijf Den Engelsman BV uit Zoetermeer sinds dinsdag 20 september failliet is, blijft er nog steeds hoop op een doorstart.

De rechtbank van Den Haag heeft het faillissement uitgesproken. Er werkten veertien personen, veelal chauffeurs, bij het gesneuvelde bedrijf. Die zijn inmiddels allemaal ontslagen. Voor de meesten kwam het faillissement onverwachts.

Curator is mr. Bruno Tideman, eveneens uit Den Haag. Hij vertelt aan Transport Online over de stand van zaken.
"De reden van het faillissement is zoals de directeur het heeft verteld een teruglopende omzet. Mij is bekend dat er vanaf 2008 meer bedrijven die grond rijden in de problemen zijn gekomen. De prijzen staan erg onder druk", begint mr. Tideman te vertellen.

"Het gaat hier om een familiebedrijf, een oud-eigenaar is inmiddels 81 jaar. Er is dus geen sprake van een paar snelle jongens die van bedrijf naar bedrijf gaan."

"Ik hoop dat ik kan gaan onderhandelen over een doorstart. De directeur van het bedrijf wil doorgaan. Maar dan zijn er wel externe financiële middelen nodig. De bedoeling is dat er dan een combinatiepartij ontstaat, waarbij de komende ondernemervoor de financiering zorgt."

"Er zijn nog enkele ritten uitgereden, maar inmiddels zijn de chauffeurs ermee gestopt. Ik denk dat een doorstart in afgeslankte vorm meer zal opleveren dan de verkoop van losse delen."

"Het wagenpark is voor het grootste deel lease”, besluit de curator.

3 opmerkingen:

  1. Hoe dom moet je zijn om te gaan/blijven werken voor een bedrijf dat (voor de zoveelste maal!!) in staat van faillissement verkeert?
    In ieder geval veel geluk ermee! Je zal dat de komende tijd hard nodig gaan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zinkende schip verlaten? Ik ben 59, denk je dat ik zo dom ben om 6 jaar vóór mn pensioen het risico te nemen om voor zo'n kluns te blijven werken?
    En hart voor je werk? Kan jíj dat écht zeggen? Ik ben in 13 jaar nóóit ziek geweest in al die tijd dat ik daar werkte! Anderen bleven thuis als er een scheet dwars zat. Ga toch weg, joh!

    Mn salaris over september heb ik nooit gekregen, daar is dus over mijn rug en van enkele anderen een doorstart mee gemaakt, omdat er geld van de salarissen was weggesluisd. Collegiaal hè? De dieven! En jij doet daar vrolijk aan mee!! Ben je zeker trots op?

    Er is recht in mn gezicht door 'directeur' Den Engelsman 3 weken vóór het faillissement gezegd dat er niks aan de hand was, dat er geen sprake was van moeilijkheden! De leugenaar! Kijk, dat is tonen dat je geen hart voor je werk maar zéker ook geen hart voor je personeel hebt!

    Nu blijkt ook nog eens dat ik jarenlang in een te lage salarisschaal heb gezeten. Dus maar stelen en jatten! Dat is het enige dat daar goed gedaan wordt! En daar werk jíj (6 mnd) voor, dan ben je net zo erg als het zooitje wat nu (weer) aan het roer staat! Over een halfjaar is er weer geen werk, ben je weer tertg bij af, Er moet gewoon voor het wertk ingeschreven worden, hoor!

    Trouwens, weet je ook dat alle spaarloonregelingen van het personeel door de jaren heen door Den Engelsman prenievrij zijn gemaakt?? Nee hè? En bij de AEGON vervolgens vertellen dat het personeel het daar mee eens was, de leugenaars! Dat houdt dus in dat je náást je pensioen maar een schijntje aan extra inkomen ontvangt.
    Kijk, en dáár denk je dus aan als je 59 ben, zoals ik! Ben jij zeker niet, of ben je zo'n kluns die het verder allemaal een worst zal zijn hoe het er aan toe zal gaan als jezelf 65/67 bent? Het lijkt er wel op!
    Ik ben niet op mn achterhopofd gevallen en heb alles goed laten informeren, zowel bij AEGON, UWV, de curator en de vakbond! Je bent (en wordt nog steeds) genaaid man, en je hebt het niet eens door!!!

    TrNog even het volgende: de volgende keer blokkeer ik je, wie je ook bent! Want je wéét dat je fout zit met je gedachten, en daarom durf je je echte naam niet te vermelden!
    'Anoniem' is zwak en buitegnewoon kinderachtig en daarom blokkeer ik je bij de eerstvolgende keer dat je jezelf weer onder die naam vertoont! Dus wees een kerel en zeg wie je bent (ik weet het wel hoor!), en doe niet als die Engelsmannen waar je - zo lang het duurt nu voor werkt - en die alleen maar kunnen liegen en bedriegen tegen hun eigen personeel! Dus ook tegen jou!

    Een waarschuwing dus bij deze aan jouw adres!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.